Een valse start (nu hopelijk compleet)

29 september 2014 - Moskou, Rusland

Zo onze eerste stop zit er bijna op, morgenochtend voor 4 dagen de trein in, naar Irkutsk.

Maar eerst over de eerste dagen.

De autorit naar Düsseldorf voorliep voorspoedig (bedankt Duco en Gerda en Jetje) even met zijn 4en nog wat gegeten en daarna moesten we gaan inchecken.

Ook het vliegen ging goed en al snel waren we op onze eersteplaatsvan bestemming Moskou!

De douane was aardig we mochten erin.

Nu opzoek naar de juiste bagageband, snel gevonden en de tas van Chantal zagen we al liggen dus dat is mooi. Na enige minuten de melding, alle bagage op de band, oke, ff goed kijken, maar hoe we ook keken, geen 2de tas. Op de grond lagen ook veel tassen dus daartussen gezocht, maar ook niet. Shit!

Iemand van vliegveld gezocht en voor we het wisten waren we ruim een uur verder met i vullen van aangifte en tussendoor nog een keer kijken bij alle tassen op dr grond maar nee.

Ondertussen hopende dat onze chauffeur er nog is.

Om 5.00uur eindelijk in het hotel, onze enige tas er neergegooit en snel wat slapen.

Dag 1, Moskou verkennen.

En wat hoort daarbij, juistem de metro. Nou makkelijker kan het niet. En de kosten? 0,80 cent

Onze eerste bezienswaardigheid was natuurlijk het Kremlin, een dorp opzichzelf zeg. En de Armoury, mooie dingen gezien.

Na het Kremlin was het toch wel tijd voor een lunch(16.00uur) en het begint een traditie te worden deze nuttigen we in het hardrock cafe. In ieder land/stad waar er 1 zit bezoeken we deze, we kunnen al een aardige lijst afstrepen.

Tussendoor nog een belletje voor onze vermiste tas, maar die ze gevonden hadden was niet van ons, we hebben geen snorkels bij ons.

Na de lunch de hop in en hop off bus genomen, Moskou is erg groot en alles belopen is niet te doen.

De tijd vloog voorbij en voor we het wisten was het 20.00uur, mooie tijd om richting hotel te gaan.

Dag 2, na het ontbijt weer een poging gewaagd voor de tas, maar nee nog geen enkel spoor, de tas is waarschijnlijk zijn eigen reis aan het maken, wel flauw dat deze dat niet aan ons heeft gemeld dat het ergens anders heen wil. Inmiddels ook de verzekering ingelicht en een lijstje gemaakt van wat we nu nodig hebben, dus shoppen vandaag. Menig vrouw die dit leest denkt joepie! Maar shoppen omdat moet is niet leuk.

Shoppen doen we tussen een bezoek aan het rode plein door. Wat een groot plein en de mooie gebouwen er omheen, uiteraard de cathedraal met zijn mooie gekleurde torens. Deze hebben we hebben extra vaak op de foto gezeg want uiteraard komt er weer een canvasdoek te hangen thuis.

Ook weer de hop in en hop off ingegaan, kaartjes was voor 2 dagen dus gebruiken.

Vanuit deze bus hadden we mooi uitzicht op het kremlin en andere mooie gebouwen.

De tijd vloog weer voorbij en het was dus zo weer tijd om naat het hotel te gaan.

Daar ons nieuwe aankopen uitgepakt en de losse tasjes die we hadde er in gedaan.

Van de verzekering bericht dat ze nu iets uitbetalen om de eerste nodige dingen te kopen (hadden we al gedaan). De podotherapeut maakt met spoed nieuwe steunzolen zodat deze mee kunnen met collega van Ivo naar Beijing.

En wat rest betreft qua bagage, moetem we nog tot eind oktober afwachten of de tas nog komt bovendrijven, anders verzekering bellen om de rest te regelen en hebben we in Nieuw-Zeeland een verloren dag om alle benodigdheden voor de verdere reis daar te halen.

1. Elly:
    30 september 2014
    ondanks de ellende van tas weg.
    en op zoek na de dringende dingen kopen
    Hopen we dat jullie toch nog hebben genoten van Moskou
    en nu tuf, tuf in de trein
  2. Tilly:
    30 september 2014
    Nu dus wel t hele verhaal ! Pas n paar dagen weg en al heel wat te vertellen ! Vooral Ivo wens ik veel plezier met f treinreis . Ik denk dat je geen wifi hebt nu dus over 4dagen . X
  3. Jeanette Murck:
    1 oktober 2014
    Jeetje... dat begint gelijk spannend! maar niet leuk, dus. Verder heerlijk om jullie reis mee te maken. Hopelijk is dit de eerste en laatste tegenslag ;-)
  4. Esther:
    1 oktober 2014
    Ohhh was het verhaal niet compleet! Ik dacht dat het aan mij lag dat het ophield bij "De douane was aardig we mochten erin." Hihi er waren al zoveel reacties dat ik er maar niet om vroeg.
    Maar een leuk verhaal. Minder van de 2e tas...
    Mooie foto's op facebook trouwens. Gaaf dat plein in Moskou met al die mooie paleisachtige gebouwen.
    Geniet van de mooie treinreis. Ik volg het wel op google earth. Hehe.
    XXXXXXX
  5. Pa:
    1 oktober 2014
    Een slechte generale staat voor een spetterende voorstelling moeten we maar denken. Wel jammer van de "verloren" spullen maar ja het is niet anders. Inmiddels Moscou verlaten en nu dus een paar uurtjes in de trein op weg naar
    de volgende stop. (Ik ga er van uit dat deze trein niet door Fyra is gebouwd).
    Doe de conducteur(trice) de groeten en ga verder met genieten. Goeie reis
    verder en tot het volgende schrijven. XXXXX.