Een enerverende 3de week voor Neil (en ons)

30 december 2014 - Randwick, Australië

Zon 21 dec

Nog zo'n 1000km te gaan tot aan Sydney. Maar voordat we daar zijn duurt nog 9 dagen, we doen rustig aan.
Vandaag rijden we naar Bairnsdale, waar we een camping hebben uitgezocht aan een rivier waar langs een wandelroute loopt. Voor de rest is er niet zoveel te beleven, althans we kunnen zo snel niet iets vinden. Met wat stops, snorkelset scoren om met kerst te kunnen snorkelen en later in Maleisië en Thailand, komen we lekker bijtijds op de camping, na even wat gestoei met Neil om hem op de juiste plaats te krijgen en het voor de 100ste keer stoten van je hoofd tegen de tv die giga onhandig hangt ( en het niet doet dus zeer in de weg hangt) gaan we heerlijk genieten van de zon. De mensen hier klagen dat het koud is voor de tijd van het jaar maar wij vinden 25 tot 30 prima, als we uitleggen dat dit soort dagen bij ons een unicum zijn dan denken ze dat we gek zijn.
Omdat we weer door wat dingen heen zijn, tja Neil heeft een beperkte koel capaciteit, gelukkig hebben we nog onze koeltas en koelblokken uit N-Z waar we ook dingen in kunnen koelen (drank en brood), gaan we toch maar even op weg naar de winkels. Verbaast over hoeveel winkels ze nog hebben hier, je kan er flink shoppen als je wil. En ook verbaast over de openingstijden, kerstavond tot 20 of 22 uur, 2de kerstdag om 6.00uur de supermartken en later de winkels gewoon open, idem dito voor nieuwjaarsdag, pfff met je kater aan het werk.
We waren gewaarschuwt dat we voor kerst wel boodschappen moesten hebben want alles is dicht, ja 1 dag, nou dat redden we wel, haha.
Terug op de camping duiken we lekker het zwembad in om vervolgens even heel schandalig onze ogen dicht te doen terwijl we weer wat bruiner worden.
Ondertussen komt er steeds meer kabaal op de camping in de vorm van tientallen kaketoes, mooie beesten om te zien, maar 2 uur geschreeuw boven je hoofd is om gek van te worden, niks ontspannen kamperen. Qua decibelen zitten ze mijlen ver boven de geluidsnorm. En qua poepen op je kop ook een gevaar, gelukkig heeft Neil een zonnescherm, en ook al zitten we op ons plekje dankzij de boom in de schaduw, het scherm gaat uit als poepbeschermer.

Ma 22 dec

Niks spannends, een ordinaire camping dag. Uitslapen, brunchen, was draaien en ophangen. Dat was een soort van workout want om 11.00uur was het al zo'n 26° en dan vele keren door de knietjes en weer omhoog om aan de lijn te hangen poef het vergt wat energid, dus nog een kop koffie. Eten voor vandaag halen en een nieuwe gasfles, want gisteren tijdens het koken was de fles ineens leeg, duurde al zo lang voor de wortels warm waren.
Met nog 1 fles te gaan voor 9 dagen wordt dan krap als die ook zo snel gaat, er was gezegd dat we met 2 flessen makkelijk 3 weken konden redden, nou dat dus niet. Slechts 7x gebruikt en leeg.
Nou die nieuwe flessen waren me toch duur en we moesten ze perse per 4 kopen, wel 4,5aud oftewel €3,00. Haha dus maar gedaan en op de camping vast 1 fles aan de buurman gegeven want 4 hebben we er echt niet meer nodig en we gaan ze toch echt niet aan het verhuurbedrijf van de camper geven.
Uiteindelijk toch ook nog maar de wandeling om de rivier gemaakt en daarna lekker verder gerelaxt op de camping, klaar voor de feestdagen.

Din 23 dec

Een Hollands dagje kamperen. Regen, regen en nog veel meer regen haha, zijn we daarvoor naar Australië gegaan.
Goed aankleden met regen vergt wat circus werk. Eerst zien dat we onze zakken met kleding onder het bed uit krijgen terwijl we zelf op dat bed zitten en tussen bed en deur een 10cm ruimte hebben, met wat wricken lukt het. Goed dan aankleden, das niet zo'n probleem, ons beide jaren kamperen in een iglo tentje komt nu goed van pas. (bedankt ouders voor deze ervaring)
Goed en dan moet je toch echt naar buiten voor het washok aan de overkant van de weg en je eten, die achter in de camper te bereiken is via de klep. Goed eerst bed een kwart invouwen en dichtschuiven zodat we iets meer ruimte hebben om te zitten en bed niet nat wordt zodra je de schuifdeur open doet. Ondertussen de tijd in de gaten houden want we moeten om 10.00uur uitgecheckt zijn en we hebben een lange rit voor de boeg dus sowieso op tijd weg.
Uiteindelijk komt het allemaal goed en kunnen we zelfs tussen de buien door in een flauw zonnetje even ontbijten, daarna hup de camper in en rijden maar.
475km naar Batemansbay, onderweg veel regen maar de wegen zijn goed en Neil is een toppertje dus we kunnen lekker doorrijden.
In Batemansbay krijgen we nog even een flinke bui met onweer maar rond 17.00uur is en blijft het droog, we maken nog een wandeling naar het centrum, weten we gelijk waar we morgen boodschappen moeten doen en zitten vervolgens nog heerlijk tot een uur of 23.00uur buiten.

Woe 24 dec

Nee weer regen, dit wordt geen witte kerst, geen zonovergoten kerst maar een warme en natte kerst. Nou weer kunst en vliegwerk om aan te kleden en te ontbijten maar natuurlijk lukt ons dat weer.
Op weg naar Gerroa, onze laatste camping voor 6 dagen voor we Neil weer terug brengen.
Eenzins verbaast en teleurgesteld checken we in. We wilden namelijk morgen hier komen omdat er niet heel veel te doen is, dit kon niet want ze zijn gesloten, niet dus gewoon 2x 1,5 uur geopend morgen. Daarnaast stond er in de folder en op de website dat ze fietsen verhuren, 1 van de redenen dat we die lange huur periode voor lief namen, want als we fietsen kunnen huren kunnen we wat van de omgeving zien en Neil laten staan, daarnaast wandelen en surflessen en we komen de 5 dagen wel door.
Nee we hebben geen fietsen, uh staat er toch, nee hebben we niet. Oke, raar.
Goed internet, ja dat hebben we 7aud voor 300mb en 24uur, deze 24uur kan je verdelen, je kan uitloggen en de tijd stopt etc, oke dan ieder een eigen code das net zo makkelijk.
Goed Neil op de plek en op naar de surfschool op de camping. Omdat degene die we moeten hebben even weg is wachten we even bij de surfschool, wat een ongelofelijke herrie, je zal er met je caravan maar vlakbij staan. Terwijl we daar zitten te wachten en alles eens gade slaan blijkt later dat we allebei de zelfde gedachten hadden, help als ik hier zit ben ik echt oud, gelukkig voel ik me niet zo. Dan blijkt dat de surfschool zijn kantoor in Sydney heeft en dat we die even moeten bellen om te vragen wanneer we kunnen, oke maar eerst even lunchen want is inmiddels 14.00uur geweest, we eten hier lekker optijden die we zelf willen, vooral het laat avondeten is heerlijk. Nou eten we thuis ook niet geheel vroeg maar hier is voor 19.30uur een uitzondering.
Na de lunch besluiten we even naar het dorp te rijden, daar zit ook een surfschool, uiteindelijk vinden we een surfshop maar geen school. De shop weet nog wel iemand en geeft ons zijn kaartje.
Goed even bellen en geregeld, zaterdagmiddag en zondag spreken we de tijd nog voor af gaan we op surfles, nou eens kijken of net zo iets als snowboarden is.
Terug naar de camping en nog een korte wandeling naar het strand, voor de rest doen we lekker niks meer, althans we kijken wat we de aankomende dagen kunnen gaan doen nu we geen fietsen hebben en we kunnen weer lekker buiten zitten ons ondertussen vermaken met mensen die hun tent opzetten en verbazen over de kleine tent waar met 5 mensen inslaapt, pff das pas lepeltje lepeltje liggen.

Don 25 dec

Kerst zoals je kerst verwacht in Australië, schuifdeur open en zon!
Tijd voor actie vandaag, de 7 miles beach loop x2 want we gaan heen en moeten ook terug omdat er geen bussen rijden.
Op en om het strand is het een drukte van jawelste op de bbq plekken, hele families strijken erneer, koelboxen, tentjes etc om er 1ste kerstdag te vieren.
Met de wind in de rug lopen we over het strand. Voor ons zien we de lucht steeds donkerder worden, terwijl achter en boven ons de lucht blauw is met zon.
Oke even in de gaten houden, nu hebben we inmiddels al besloten dat we de route toch niet helemaal lopen omdat we voor 16.00uur op de camping moeten zijn om even iets te checken voor het internet, ondanks uitloggen is de tijd toch doorgelopen, dus niks facetime en skype vanavond en ook niet wat gezegd was tegen ons en om te zeggen dat we het toch wel raar vinden van die boeking en fietsen, we voelen ons toch redelijk bedonderd door deze camping.
Goed we lopen 1,5uur heen en omdat de lucht toch wel heel dreigend wordt lopen we terug, met de wind vol in het gezicht haha, ja dat heb je als je net wind in de rug had.
Uiteindelijk hebben we 3 uur gewandeld en in het dorp vast de begin route gezocht voor de loop van morgen, maat niet gevonden.
Terug op de camping horen we het inmiddels rommelen en al snel is het gedaan met het mooie weer van vanochtend, weer regen. Australië heefg volgens ons een unicum, regen met kerst, koud is het nog steeds niet met zo' n 23°
Goed even na de receptie om te zeggen dat we het raar vinden en dat van internet niet klopt. Werkelijk voor alles hebben ze een reden, ja ik ben zo aardig om te werken, daarom zijn we open, ja we hebben fietsverhuur kijk maar. Dat zijn skelters mevrouw, nee fietsen. Nou denk het niet. Wat vindt u een fiets dan, goed uitgelegd wat een fiets is, grff stom mens. Op iedere camping tot nu toe en dat zijn er veel geweest worden die dingen aangeduid als go-card, en hier een fiets. U bent de eerste in 5 jaar die hier iets van zegt, misschien omdat wij de eerste zijn die zo gek zijn om hier te fietsen met bergen? Oh u komt uit Nederland. Wat is dat nou voor stomme opmerking. Goed en internet, nee is 24uur achter elkaar. Das niet wat je collega gisteren zei, oke ik reset ze. Nou das dan 1 ding opgelost en de rest blijft stom.
Uiteindelijk is het eigenlijk wel klaar hier en besluiten we alles in te pakken, tafel zeiknat want die stond buiten en wegwezen geen idee waarheen.
Gelukkig zijn er in de buurt aardig wat campings, motels en hotels dus we kijken wel. We rijden 10km verder naar Kiama, das een grotere plaats dus hopelijk meer kans. De eerste beste camping lukt. We blijven in ieder geval vannacht en kijken morgenochtend even of we nog een nacht blijven.
Op internet zoeken we naar andere slaapmogelijkheden voor de 4 nachten hierna. We vinden er een paar, sommige nemen op en zijn vol, andere zijn al gesloten dus morgenochtend maar proberen. Voor nu hebben we iets en daarna zien we wel.
Hopelijk wordt het weer ook droger, want inmiddels wordt het toch wel een soort kramperen. Maar eens even kijken of we weer naar een camping gaan of cabin of motel nemen, deze zijn in prijs bijna gelijk en met dit weer toch wat meer comfort.
Nou het was een enerverende 1ste kerstdag, uiteindelijk hebben we meer gedaan en meer stress gehad als een gewone kerstdag thuis.

Vrij 26 dec

Via het gordijn voelen we de zon op onze hoofden, ahha hij is terug gevonden, voor hoelang? Goed omdat we beide vroeg wakker zijn en ook niet zo lekker geslapen, ja waar moeten we de aankomende 4 dagen heen. Vandaag kunnen we nog hier blijven als we willen, maar gaan eerst even een rondje bellen. We vinden een andere en besluiten daar heen te gaan, op internet nog even na gekeken en wel een simpele camping maar er zijn wc en douches en we kunnen de was doen, koken wordt wat improviseren met 1 pit maar dat komt ook wel goed.
Even rustig ontbijten en dan gaan we richting Nowra, 40km terug van waar we nu zaten. We zijn al door het stadje heen gereden 2 dagen terug, zag er wel naar uit dat we hier wat kunnen doen.
Op de camping aangekomen is het toch wel even achter de oren krabben, we willen niemand beledigen maar een woonwagenkamp is er werkelijk niets bij. Goed we zullen zien, in het ergste geval gaan we weer opzoek naar een andere. De camping kost gelukkig weinig dus veel geld zullen we er niet op verliezen, mochten we met de noorderzon vertrekken richting iets anders.
Nu horen we mensen denken waar zijn ze nu weer beland, troost bijna alle campings hier hebben een stuk wat er echt uitziet of het op instorten staat, caravans aanelkaar geschakelt tot grote woonwagens, allerlei uitbouwen er aan. Bij deze is het wel de ergste variant die we tot nu toe gezien hebben.
Goed na een redelijk verloren dag gisteren nu nog maar eens wat doen, eerst even informatie gehaald bij de i-site, lekker makkelijk zit aan de overkant.
Al eerder hadden we een flyer gezien van een klimparcours hier, we besluiten er heen te gaan en dat was maar goed ook, wat een top middag. 2,5 uur geklommen in bomen, geslingert als tarzan en jane en over rotsen geklommen en over richeltjes gelopen, ondertussen uitzicht op de lama's, kamelen en buffels, want klimparcours was in de dierentuin.

Het vast maak systeem was hier net iets anders dan we laatst in Garderen hadden maar na een paar keer doen kregen we handigheid in de ene haak losmaken, vergrendelen zodat de andere haak open kon en deze weer vast zettenerbij.
Er waren 4 parcoursen, de hoogste kwam op 35 meter. Ivo heeft ze alle 4 gedaan en Chantal heeft bedankt voor de laatste.
Leuke van de laatste 2 (rood en zwart), was het einde hier moest je op een plateau gaan zitten en naar beneden abseilen, dit was misschien wel het ergste van het hele parcours haha. Je ging me toch hard, echt niet. Maar van het plateau afschuiven en niet eraan blijven hangen met de beugel waar je heen zit was wel ff oppassen.
We zullen morgen wel spierpijn hebben van het hangen aan de armpjes.
Daarna nog even naar het dorp om te kijken of ze een kapper hebben, kunnen we kijken of we daar maandag terecht kunnen, wordt wel weer tijd.
Terug op de camping blijken we buren te hebben en later arriveert er nog een campertje, ons eigen camperkamp binnen het kamp.
Oh wat voelen onze nekken warm, de zon was vanmiddag toch echt even achter de wolken toen wij gingen klimmen, maar blijkbaar heeft hij toch zijn best gedaan, gauw insmeren.
's avonds nog even smsen met onze surfleraar, morgen hebben we als goed is les, het weer is er goed genoeg voor.

Zat 27 dec

Nou dat was me een gezellige avond hier op de camping, bij de caravan achter ons vloog het servies goed door de tent met een hoop geschreeuw, gelukkig van korte duur.
Vroeg wakker omdat we een sms van de surfleraar krijgen, of we om 8.00uur les willen of 15.00uur. Nou doe maar 15.00uur want 8.00uur gaan we vandaag niet meer redden.
Tijdens het ontbijt was het raak in een andere caravan. Gauw ontbijten en even na de i-site, eens kijken of ze daar iets weten, we gaan hier niet nog 3 dagen tussen ruzie makende mensen zitten. Ze hebben 2 campings, 1 ervan hebben we gisteren gezien toen we gingen klimmen, daar is plek dus hup laatste spullen in de camper en uitchecken. De eigenaar snapt zonder uitleg waarom we uitchecken. We hebben het een kans gegeven maar deze camping was werkelijk een kamp.
Goed inchecken op de nieuwe camping en daarna gaan we een stukkie tuffen met Neil (we hebben ook zo weinig kilometers gemaakt), we rijden naar Kangoroo Valley en brengen een bezoekje aan Fitzroy waterval. Erg grappig om nu de Fitzroy waterval gezien te hebben in Australië en 2 jaar terug de Fitzroy berg in Argentinië.
De route is er 1 met haarspeldbochten, steile hellingen. Grote campers mogen er niet rijden. Zo weten we ook gelijk dat het een goede keuze was om in Nieuw-Zeeland een auto te huren met al die bochten.
Na Kangoroo valley rijden we door de mooie natuur naar het strand tussen Shoalhaven en Gerroa voor onze eerste surfles.
Wauw wat was dat gaaf. We hebben zelfs op het bord gestaan en echt gesurfd.
We hadden wel een klein voordeel, omdat we snowboarden was de houding die we moesten aannnemen voor ons vrij normaal.
Wel is het echt vermoeiend zeg, je moet iedere keer terug de zee inlopen, je plank mee sleurend, komt er weer een golf wordt je 9 van de 10 keer een stuk terug geworpen, dus zo iets van doe een stapje naar voren en een grote stap terug, pfff maar uiteindelijk komen we op een stuk waar je op de plank kan gaan liggen, golf komt eraan, peddelen en staan (of lekker stuntelig vallen)
Na 2 uur les zijn we gebroken maar hebben wel een super toffe middag gehad en morgen willen we zeker weten die 2de les ook.
Na een stevige pastamaaltijd want honger hebben we ook gaan we nog even naar het dorp om onze mail te checken, nieuws etc. Daarna duiken we maar eens net als de vele camping gangers vroegmons bed in, we zijn kapot.

Zon 28 dec,

Piep piep, oh nee we willen nog even slapen. Waarom staan we zo vroeg op, oh ja surfles 2.
Hup aankleden, kop koffie achterover en koffie en brood mee voor onderweg.
Het is op de camping windstil, benieuwd of we wel kunnen surfen, maar goed we moeten nog zo'n 25km rijden en we hebben inmiddels wel gezien dat achter iedere berg het weer totaal anders kan zijn.
We hebben op een andere plek afgesproken en vinden het makkelijk. Moeilijkste deel, jezelf in een wetsuit heisen. Gelijk een soort van warming-up maar als ze zitten, dan zitten ze.
Op het strand oefenen we eerst weer hoe je moet gaan staan vanuit ligstand en daarna de zee weer in. De eerste paar keer komen we amper op onze surfplank, haha de spiertjes moeten weer even inkomen, maar daarna gaat het beter.
We hebben erg veel lol om de stomme fouten die we maken maar gelukkig blijven we ook regelmatig goed op onze plank staan. Na 2 uur zijn we echt weer totaal kapot, man wat een gesport zo op de vroege ochtend. Hopelijk kunnen we in Sydney op Manly of Bondi beach een plank huren en nog even een keer gaan,super tof dit.
Na het surfen nuttigen we op de parkeerplaats nog even de rest van ons brood en koffie om weer energie op te doen, hup stoeltjes neerzetten en eten maar. Ondertussem gelijk even de filmpjes bekijken vannons surfavontuur, nou of we die gaan plaatsen?
Daarna rijden we naar Jerveys Bay, hier zijn de mooiste stranden horen we van iedereen, wit zoals van de plaatsjes uit reisfolders. En inderdaad ze zijn prachtig,jammer dat de zon nog niet erdoor is, dan isnhet contrast echt super mooi.
Na een stevige strandwandelong verdienen we een lekkere lunch en dus ergens even wat eten, daarna rijden we naar Valentina een dorpje verder op. Gezellige boel hier, terrasjes, bootjes op het water, langs de rivier 2 zwembaden en de zon breekt door in al zijn hevigheid.
We wandelen langs de boulevard en terwijl we een ijsje eten checken we het nieuws, oeps overstromingen in Zuid-oost-Azië, mmm komen wij daar niet ergens in Januari?
Ook even mail checken en dan blijkt inderdaad dat we niet heen kunnen waar we heen zouden gaan, het hotel staat onder water en is tot zeker 31 januari gesloten., gelukkig zijn er gelijk andere opties aangereikt dus komt goed.
Het is pas 15.30uur maar we vinden het wel mooi voor vandaag, even in Nowra zelf boodschappen doen en dan lekker naar de camping.

Ma 29 dec

We branden Neil uit, heerlijk. Wat zijn we trouwens blij dat we ons zilveren zitmatje nog wel hadden, deze gebruiken we mooi om de voorruit mee af te dekken, scheelt een hoop zon binnen.
We maken er een luier dag van, althans we doen wel wat maar niet veel. Het weer is er ook na dat je niet veel doet, als je een teen beweegt zweet je al. Het is echt raar weer hoor, de ene dag bloedheet, de volgende dag giet het of is het bewolkt en aangenaam. We vindem het niet erg dat de zon schijnt, luifeltje uit en lekker buitem zitten.
Na onze spullen gewassen te hebben een ontbijt om 11.00uur met als toetje een waterijsje vanwege de warmte doen we niks anders dan lekker zitten en kijken naar alle dikke bakken met boten er achter die voorbij komen, we zitten op een kruispunt van de camping dus zo'n beetje alles rijd hier voorbij. De ene boot nog meer bling bling dan de ander. Volgens ons moeten ze al hun geld in die boot gestopt hebben en wonen ze in een krot ofzo, het is op iedere camping wel een beetje een apart slag volk.
Het is trouwens ook een gek gezicht hier een campingplek, caravan, soms ter grote van een truck aanhanger, boot op de plaats, dikke auto ernaast, en natuurlijk een dikke bbq.
Omdat het bijna weer tijd is om onze haren te knippen en we nu niets te doen hebnen, of geen zin om wat te doen gaan we even naar de stad om naar de kapper te gaan, hoeven we daar in Sydney niet naar opzoek, zonde van de tijd.
Terug op de camping begint het te betrekken en als we werkelijk 1 tel buiten zitten, hup alles er snel in. Begint te waaien, taken vallen uit de boom, los liggende spullen vliegen weg en regen, grote druppels.
Na 5 minuten alles voorbij en weer opgedroogd buiten en dus weer naar buiten, haha ja het kan hier zo veranderen.
Omdat we morgen Neil gaan terug brengen maken we een begin met spullen opruimen en de tassen weer een beetje inpakken, echt ordenen doen we morgen in Sydney wel.
Na het eten krijgen we nogmaals bezoek van een pauw, waarschijnlijk komt ke uit de nabijgelegen diere tuim, is weer eens wat anders op eem camping dan een konijn.
Ja ons Neil avontuur zit er bijna op. 3 weken vele kilometers verder tot vandaag 3772,10km, een zooitje campings waarvan we in deze laatste week toch wel hele bijzondere hebben gehad.
We hebben genoten van deze vakantie binnen een vakantie zoals wij deze trip zien, iedere nieuwe omgeving was weer een vakantie opzich, geen wonder dat we ons nog niet vervelen en nu dit geschreven wordt is het 21.15uur en zitten we nog buiten in korte broek, wat een zaligheid.
Morgen naar Sydney voor onze laatste 6 dagen Australië, moeten we daarna weer 9 jaar wachten voor we terug gaan. Hopelijk niet, maar voor nu gaan we er nog gewoon van genieten, te beginnen met Oud en Nieuw, vuurwerk rond de Harbour bridge en Opera house en daarna het volgende feestje Chantals verjaardag, klimmen op de Harbour bridge. En misschien nog surfen, we hebben de smaak te pakken. Genoeg te doen dus. Ook stiekem wel lekker om na een week of 9 die we nu voornamelijk op campings of hostels hebben doorgebracht weer eens in een hotel te zitten, ontbijt schuif maar aan en avondeten, goh vervelend dat wordt uiteten.

Voor nu bedanken we iedereen die onze verhalen heeft meegelezen, misschien niet altijd even boeiend maar voor ons zelf is dit een perfect dagboek om straks thuis weer na te kunnen lezen.
We wensen iedereen een super oud en nieuw en een goed 2015. En natuurlijk hopen we dat jullie onze verhalen van de laatste 9 weken ook nog mee willen lezen.
Tot 2015!!!!!
liefs Ivo en Chantal

1. Harriette:
    Lieve Chantal en Ivo.
    Ik heb genoten van jullie reis verslag. Ik wens jullie een mooie jaarwisseling !!!
  2. Patricia:
    30 december 2014
    Gauwwwww wat genieten jullie daar!!! Vooral blijven doen en blijven schrijven. Ik lees met plezier.
    Gelukkig nieuwjaar xxx uit meteren
  3. Pa:
    30 december 2014
    Haloa kanjers van me. Laat ik beginnen om op te merken dat jullie verhalen alles behalve niet boeiend zijn. Als deze reis vergelijkbaar is met de hemel ga ik me vandaag nog laten inschrijven. Volgen mij hebben jullie na deze trip een jaar nodig om weer aan het gewone leven te wennen. Ik kan me heel goed voorstellen dat m.n. het surfen een gevoel van joepie!!!!!!! geeft. dat heb ik gevoeld met flyboarden. Zo nu op naar een voor jullie zeer bijzondere jaarwisseling. Ga door met genieten/verbazen en alvast een GEWELDIG begin van 2015. Heel veel XXXXXXXX. Pa.
  4. Nico Bouwhuizen:
    30 december 2014
    Wat een verhaal weer, heerlijk.... Wij wensen jullie een goed uiteinde en een gezond, gelukkig en vooral veel reizen maken in 2015. Nico en Marian
  5. Ilse:
    30 december 2014
    Alvast een hele fijne jaarwisseling!!! Jullie gaan 2015 als eerste van ons mee maken.
    En graag nog veel mooie reisverslagen. We lezen ze met veel plezier. Liefs Ilse, Rene en de jongens.
  6. Alice:
    Hallo lieve vrienden,

Wat heerlijk om allemaal te lezen en nu naar Sydney, ik ben zo jaloers! Jullie ook een hele fijne jaarwisseling aan de andere kant van de wereld! Dikke kus Alice, Michel en Esmee