De laatste week.

Vrij 20 febr

Op van de zon naar de sneeuw. Ruim op tijd zijn we op het vliegveld, daar aangekomen blijkt dat het vliegtuig overboekt is en ze mensen zoeken die later willen vliegen. We willen wel maar aangezien het niet handig is qua ophalen in Duitsland lijkt het ons niet handigmom te doen, daarbij hebben we stoelnummers gekocht dus die van ons zouden als goed is door ons bezet moeten zijn.
Goed we sluiten aan in de lange rij en zien wel. Bij de incheckbalie zien we het blaadje liggen met de oproep om een latere vlucht te nemen. Het begint wel erg aantrekkelijk te worden, latere vlucht, dus nog een dag Bangkok, €600,=p.p. terug. Jammer alleen dat de volgende vlucht een tussenstop in Oostenrijk heeft en ja daar moeten we heen maar Wenen ligt nou net aan de andere kant en dus na best wel twijfelen doen we het niet en gaan met deze vlucht.
Goed ticket op zak en de douane door, stempel nummer zoveel en echt kkaar met dit deel van de reis.
Het is zo snel gegaan, zeker geen 5 maanden.
De vlucht verloopt voorspoedig en zo staan we om 18.15uur weer op Europese grond, nog even een tijdje op de tassen wachten, gelukkig komen ze dit keer wel allebei en dan de schuifdeur door, echt het einde van dit deel.
Chantals ouders staan ons al op te wachten en na de nodige begroetingen op weg naar Karlsruhe, waar de rest is en waar we zullen overnachten.
Na een ritje van 1,5 uur zien we ook de rest, broertje, schoonzus en kids weer. Raar om de kleine man ineens te zien lopen en nichtje mist een paar tanden.
In het hotel lijkt het wel of we al in Nederland zijn, wat een Nederlanders. Goed inchecken, spullen voor vannacht naar boven en daarna even lekker wat drinken met zijn alleen.
Daarna lekker op tijd naar bed want morgen weer een vroege dag,
En pfff die €1200,= blijft toch wel door ons hoofd spoken.

Zat 21 febr.

Nog 1 maal een ontbijt waar niet zelf voor hoef te zorgen, best lekker zeg.
En dan de auto in op weg naar een week wintersport.
De kou valt ons inmiddels mee, gisterenavond vonden we het fris.
Goed met de nodige langzaam aan momenten komen we rond 16.00uurmin Zell am See aan en kan de vakantie beginnen. Oh nee eerst nog boodschappen en de snowboard/skispullen halen. Goed en dan hebben we echt vakantie.

Zon 22 t/m 28 febr.
De hele week wordt er geskïed door Hazel, met een heus examen op donderdag met diploma. Super goed gedaan!
Ook de snowboards worden goed gebruikt, helaas gaat Ivo 1 dag niet mee vanwege een valpartijtje een dag eerder, even de pols rust geven.
Daarnaast wordt er gewandeld, gezwommen, spelletjes gespeeld en uiteraard de nodige dingen gegeten en gedronken.
De week vliegt voorbij en voor we het weten is het zaterdag 28 febr en is het toch echt helaas tijd om naar Nederland terug te gaan.

22 weken, 154 dagen, 13 landen, 72 slaapplaatsen, 16 verschillende vervoermiddelen, 28 verschillende biertjes en 104 liter water later is de resi voorbij.
Stonden we voor ons gevoel gisteren nog in Moskou om de trein te pakken voor het begin van onze reis, kunnen we nu onze tassen gaan uitpakken met een hoop herinneringen.
Het was een geweldige reis en had best wel langer mogen duren. Over 5 jaar mog maar een keer.

1. Jolanda:
    1 maart 2015
    Zo is dat! Mooi dat jullie deze reis samen hebben kunnen ondernemen, geweldig.

Tot gauw,
    Liefs van ons
    Max, zacharias en Jolanda

Misschien dat Max dan kan oefenen
  2. Jolanda:
    1 maart 2015
    Zo is dat! Mooi dat jullie deze reis samen hebben kunnen ondernemen, geweldig.

Tot gauw,
    Liefs van ons
    Max, zacharias en Jolanda

Misschien dat Max dan kan oefenen
  3. Sandy Zwijnenburg:
    1 maart 2015
    Zucht....dan is de wereldreis ineens 'voorbij' en ben je weer thuis... Jullie hebben een bijzondere tijd gehad en veel mooie herinneringen! En nu weer sparen om over vijf jaar....
  4. Pa:
    1 maart 2015
    Het is 12.20 uur op zondag 1/3/2015. Wij hebben zojuist Ivo en Chantal uitgezwaaid die vannacht nog in Schoonhoven hebben geslapen. Ik zeg tegen Elly: Zo nu is de wereldreis en de wintersport vakantie echt voorbij. Wij hebben absoluut genoten van de week in Zell am See. Maar goed het "gewone'' leven gaat weer verder. Lieve Chantal en Ivo onzettend bedankt voor de prachtige reisverhalen en de heelijke wintersport vakantie. Heel veel liefs XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Pa.
  5. Elly:
    1 maart 2015
    Wat waren we blij jullie weer te zien vorige week, en wij als eerste nog een week van jullie laatste vakantie week mochten mee genieten, voor dat de reis nu voor jullie echt voorbij is. Wat zullen we jullie enthousiaste reis verhalen gaan missen. Maar weer hard gaan sparen en wie weet over 5 jaar nog zo'n mooi reis. En was Turtle blij om jullie weer te zien? Jullie nog bedankt voor een geweldige week in Oostenrijk we hebben er volop van genoten. Nu nog paar weken even lekker thuis relaxen en dan wacht de arbeid weer xxxxxxMa